Tuesday 3 January 2012

Profil Alexander Dargatz VEG bodybuilder



http://www.veganbodybuilding.com/?page=bio_alex
Traducator:
Irina Georgiana

Profil: Alexander Dargatz
Nume: Alexander Dargatz
Varsta: 28
Inaltime: 1.86
Greutate: aprox. 86kg
Locul nasterii: Frankfurt, Germania
Resedinta actuala: Frankfurt, Germania

De ce ai ales sa devii vegetarian?
Pe scurt, din motive etice, ecologice, spirituale si legate de sanatate (in ordinea asta. Rade.)

Am citit vreo doua carti bune si mi-am dat seama de implicatiile consumului de carne si al altor nenumarate moduri in care abuzam animalele si natura.

M-a impresionat pana la lacrimi. Pur si simplu, nu avem nevoia sa consumam produse animale si cauzam multe probleme si suferinta facand astfel. Aceasta e definitia crimei. Nu as putea sa fiu altfel decat vegetarian odata ce am inteles aceste lucruri.

Cand si de ce ai devenit interesat in bodybuilding?
Cred ca asta s-a intamplat cand aveam 16 ani. Aveam probleme cu genunchii si nu puteam practica aproape niciun sport, cu exceptia inotului, dar cand am facut flotari in scoala, eram printre cei mai buni. Asa ca am inceput sa fac flotari si abdomene zilnic. Dupa aproximativ un an, am adaugat
Jganterele in program si in cele din urma, mi-am prins urechile!
Am continuat sa fac exercitii in subsolul casei, pana cand, la 18 ani, am inceput sa merg la o sala din apropiere. Problemele cu genunchii au disparut cand am inceput sa-mi lucrez muschii picioarelor si in final, eram capabil sa ma bucur si de alte sporturi ca alergatul si artele martiale.
Pur si simplu, iubesc bodybuildingul! Iubesc sa fac exercitii, sa ridic greutati, si iubesc starea aia de oboseala de dupa. Iubesc fiecare aspect pe care bodybuildingul il implica! Asa ar trebui sa fie pentru oricine isi gaseste sportul potrivit. Pentru mine, acesta a fost intotdeauna bodybuildingul, desi imi plac si altele, ca inotul si artele martiale.

Cum ti.ai descrie obiceiurile alimentare, ce program ai?
Program? (rade) de fapt, nu mai am un anume tipar acum. Eram obisnuit sa fiu foarte strict in ceea ce priveste dieta mea, dar asta inainte sa devin vegetarian. Acum, mananc orice se gaseste, atata timp cat e vegetarian.
Arta de a te alimenta m-a fascinat intotdeauna. De fapt, a fost un hobby de-al meu cu mult inainte de a ma apuca sa o studiez.
Am cateva principii de baza dupa care am ghidez, dar nu un “program”. Nu mai mananc mancaruri semipreparate si incerc sa ma hranesc cat de mult posibil cu alimente organice. Nu mananc niciodata ceva ce contine arome artificiale, conservanti, grasimi hidrogenate, arome alimentare or alte porcarii ca aceastea. In general, incerc sa consum alimente proaspete, care imi hranesc cu adevarat corpul, multe fructe si legume, nuci, linte, seminte si altele asemanatoare, la care adaug proteine (produse din soia si grau). De asemenea, ma bucur cat pot de mult de “placerile vegetale”, dar incerc sa nu mananc prea multe dulciuri (cu exceptia prajiturilor pe care le fac singur)

Cum ti descrie programul tau de antrenament?
Depinde. Cu toate astea, la unele principii nu renunt. Am tendinta de a face prea mult, de aceea incerc sa-mi formez programe prin care sa evit exagerarile. Cate un ciclu de antrenare dureaza 6-8 saptamani, dupa care, imi schimb programul. Apreciez exercitiile care imi lucreaza tot corpul, dar asta nu inseamna ca nu fac si exercitii pentru diverse zone. Prefer sa lucrez cu greutati, dar recunosc si efectele repetarii unor exercitii, asa ca incerc sa fac cat pot din fiecare.

Ce fel de suplimente folosesti?
Ca sa fiu sincer, nu prea multe. Cred ca suplimentele sunt supraapreciate. Ele nu pot inlocui niciodata o dieta sanatoasa si atunci cand ai o dieta corespunzatoare, nu ai nevoie de ele. In prezent, folosesc doar o tableta de vitamine sau minerale pe zi, drojdie de bere sau creatina. Nu sunt inca sigur de eficienta creatinei, cu toate astea. Si o folosesc in cicluri de cate 6 saptamani.

Care sunt cele mai des intalnite conceptii eronate in ceea ce priveste vegetarianismul?
O, da. Pai ar fi cateva. Aceste idei false impiedica multi oameni sa devina vegetarieni, de aceea este foarte important ca adevarul sa fie cunoscut de toata lumea.
Una dintre cele mai populare idei eronate este aceea ca vegetarienii sunt slabi si fragili. [rade] Puterea mea a crescut de cand sunt vegetarian, mi-a crescut in special rezistenta, si nu ma mai imbolnavesc aproape niciodata. E adevarat ca am pierdut cateva kilograme, dar pentru cele mai multe persoane, asta nu ar fi nici pe departe un lucru rau.

O alta prejudecata este aceea conform careia vegetarianismul inseamna sa mananci numai “buruieni” si fructe toata ziua. N-ar putea sa fie ceva mai neadevarat! Oamenii isi imagineaza meniul lor zilnic fara carne, lactate si oua si se intreaba ce-ar mai ramane. Dar exista o intreaga lume de noi gusturi pentru descoperit si savurat! Eu am invatat sa gatesc cu adevarat si nu cunosc vreo persoana care ar putea refuza o bucata de Tiramisu vegetal facut de prietena mea!


Care crezi ca este cel mai important aspect in ceea ce priveste bodybuildingul?
Rabdarea. Rabdarea si perseverenta. Bodybuildingul e o activitate care necesita timp, nu iti poti forta pur si simplu muschii sa creasca. Nu.i poti face sa creasca de doua ori mai repede mancand de doua ori mai mult sau dubland numarul exercitiilor. E nevoie de timp, perseverenta, dedicare si dragoste fata de ceea ce faci.

Ce iti place cel mai mult la a fi vegetarian?
Totul imi place! A fost cea mai buna alegere pe care am facut-o in toata viata mea. Ma bucur pur si simplu de fiecare masa. De asemenea, imi place sa comunic cu cei care gandesc asemenea mie, oameni care sunt plini de compasiune si optimism. Oriunde se intalnesc vegetarieni, atmosfera este incredibila, plina de pace si energizanta.

Ce iti place cel mai mult la bodybuilding?
Totul! [rade] da, iubesc si bodybuildingul.
Chiar trebuie sa ma gandesc la asta? Ce imi place cel mai mult? Probabil exercitiile in sine. Imi place sa ridic greutati serioase si sa ma simt puternic. Imi place sa dobandesc mereu noi recorduri personale.
Un alt lucru grozav in a fi vegetarian si a practica bodybuildingul este ca poti manca orice, fara a te ingrasa. Imi place si sa mananc, deci aceasta pereche e una intradevar imbatabila!

Care sunt cele mai “lucrate” grupe de muschi ale tale?
Partea de sus a corpului meu, cu exceptia bratelor. Pieptul este cea mai buna parte a corpului meu, partile laterale si abdomenul sunt in regula si ele. Umerii sunt cea mai slaba parte a corpului meu, urmati de pulpele inferioare si oricare alta parte.

Care este sfatul tau pentru cei care se apuca acum de bodybuilding?
Nu va complicati.
Ca un incepator, nu ai nevoie de un pumn de suplimente, un program complicat de training sau un plan de nutritie. Doar fa exercitii cu regularitate si asigura-te ca rezultatele sunt din ce in ce mai bune tinand un jurnal cu progresele.

Care ar fi sfatul tau pentru cei ce se gandesc sa devina vegetarieni?
Nu va ganditi prea mult, doar faceti aceasta alegere. Eu am devenit vegetarian de pe o zi pe alta si inca mai cred ca e cea mai buna alegere.
Pentru informatii, internetul va sta la dispozitie. Abonati-va la un forum de vegetarieni. Daca sunteti interesati, o gramada de carti cu adevarat bune va stau la dispozitie despre acest subiect. Daca aveti cunostinte care au acest mod de viata, poate ati putea invata de la ele. Iar gatitul impreuna este foarte amuzant.

Care e motivatia ta de a continua sa fii vegetarian care practica bodybuilding ul?
Faptul ca iubesc sportul. Si de asemenea, am nevoie sa dovedesc ca vegetarienii nu sunt fragili, nici slabanogi, nici bolnaviciosi. De fiecare data cand imi fac exercitiile, ma simt intr-o competitie cu orice alt vegetarian din lume. Cu cei ce consuma carne sau folosesc steroizi, de asemenea. Cei de dinainte nu au niciun avantaj in fata mea. Pe cei din urma, nu pot decat sa-i compatimesc.

Cum te.a ajutat sau in ce masura te-a inspirit site-ul www.veganbodybuilding.com ?
Intotdeauna am considerat ca
Jsunt singurul vegetarian innascut din lume
E grozav sa intalnesc aici vegetarieni care se alatura din toate colturile lumii, discuta, au tot felul de conversatii. Sunt de asemenea si cativa atleti de seama aici, asta ma motiveaza sa concurez alaturi de ei, ca prieten. Vom dovedi de ce sunt in stare vegetarienii!

Este ceva ce ai vrea sa mai adaugi referitor la acest stil de viata al tau?
Aceste 2 lucruri, vegetarianismul si bodybuildingul sunt cele mai bune 2 lucruri din viata mea. Ele ma definesc, ca trup si ca spirit. Asta nu inseamna ca intreaga mea viata consta in exercitii si alimentatie, dar de aici imi iau puterea.
Vegetarianismul este despre iubire si respect pentru mediul tau inconjurator, iar bodybuildingul este despre iubirea si respectul pentru propria-ti persoana.

Multumim, Alex! Esti cu adevarat grozav!
Echipa Vegan Bodybuilding& Fitness

Contact Alex: alex@veganbodybuilding.com


Planetary healing from the ground up


ANIMAL PROTEIN MYTH DEBUNKED & SPORTS
http://agnvegglobal.blogspot.com/2011/12/animal-protein-myth-debunked-sports.html